Mechanik z Dojazdem Warszawa Naprawa Auta Warszawa Czy wymieniać olej w skrzyni biegów?

Czy wymieniać olej w skrzyni biegów?


Mechanik z Dojazdem w Warszawie!

Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.

Mobilny Mechanik +48 570 933 114

1. Mobilny Elektryk +48 512 149 689

2. Mobilny Elektryk +48 534 649 204

Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!

Lub wybierz opcje Mechanika z dojazdem w Warszawie

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.

Najtaniej w Warszawie!

Naprawa Quadów, Motocykli i Koparek oraz Skuterów Wodnych

Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:

Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, Warsztat Samochodowy Warszawa – Mechanik i Warsztat. Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa



Odpowiada Adam Klimek. Więcej informacji na www.warsztat.pl.

source

Mechanik z Dojazdem w Warszawie!

Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.

Mobilny Mechanik +48 570 933 114

1. Mobilny Elektryk +48 512 149 689

2. Mobilny Elektryk +48 534 649 204

Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!

Lub wybierz opcje Mechanika z dojazdem w Warszawie

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.

Najtaniej w Warszawie!

Naprawa Quadów, Motocykli i Koparek oraz Skuterów Wodnych

Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:

Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, Warsztat Samochodowy Warszawa – Mechanik i Warsztat. Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa

43 thoughts on “Czy wymieniać olej w skrzyni biegów?”

  1. Jak ktoś już pisał wcześniej olej sie bardzo szybko zużywa.
    Olej który leje producent samochodu jest najtańszym olejem dostępnym na rynku,dlatego tak ważny jest pierwszy serwis olejowy często zalecamy wcześniej niż kolejne serwisy. RAZ JESZCZE APELUJE WYMIENIAJMY OLEJE NIE KONIECZNIE NA TE DROGIE Z WYSOKIEJ PÓŁKI,OSOBIŚCIE LEJE POLSKIE PEŁNE SYNTETYKI 5W30 SILNIK PRACUJE JAK NA TYCH NAJDROŻSZYCH,WYMIENIAM Q GOLF 1,4 2011R. I W AUDI 1,6 2006R. CO MAX 12000KM W SKRZYNI CO 100.000KM W MOTOCYKLACH MOTUL CO 6500KM

  2. Panie Adamie ,koszulka i banki w tle czynią Pana wypowiedź mało obiektywna,jeżeli się Pan wypowiada a chce być wiarygodny to bez reklam proszę. Pozdrawiam

  3. Ja wymieniam sam co 60 tys i mam spokój w automacie a mam dwa Forda i VW oba jeżdżą jak potrzeba i nie oszczędzam na Oleju … taki jaki producent zaleca i tyle dlatego mogę spać spokojnie i jechać spokojnie …

  4. Ja też się zastanawiałem jak to możliwe że olej cały czas jest dobry skoro po latach nie dość że straci właściwości to jeszcze część jego wyparuje jak każdy płyn czy to olej w skrzyni czy w silniku albo płyn w chłodnicy o czy się przekonałem kiedy niedawno jak kupiłem samochód z automatyczna skrzynią biegów i musiałem wlać ponad litr oleju do skrzyni gdyż nikt chyba wcześniej nie zaglądał albo poziom na bagnecie sprawdzał na wyłączonym silniku.
    Ale coś w tym też jest to co się mówi gdyż np. na stacji benzynowej dostanie się 1 rodzaj oleju który jest zarówno do skrzyń automatycznych i wspomagania kierownicy a przecież mówi że każda marka samochodu ma inny rodzaj więc pewnie wielu boi się wymieniać gdyż to też może zaszkodzić i to mogło by tłumaczyć z kąd są takie twierdzenia

  5. Dzisiaj włąśnie wymieniłem olej w skrzyni biegów w Asterce bożej G. Oczywiście po raz pierwszy po 15 latach i 110K km. I to tak porządnie, oryginalnym GM olejem i ze zdejmowaniem miski i wymianą uszczelki. I powiem tak. Nigdy nie miałem nowego samochodu, więc nie wiem jak to jest na pewno, ale TAK WŁAŚNIE sobie wyobrażałem, że wchodzą biegi w nowym samochodzie z salonu. Tak zwyczajnie bez problemu, samo się przesuwa, bez tego, że jeden wchodzi łatwiej a inny trochę trudniej, no i wydaje mi się, że jest także odrobinę ciszej, ale może to złudzenie. W każdym razie za 200 złotych to się opłaca zrobić w takim starym samochodzie.

  6. czesc Adam z tej strony Robert mam problem z automatem slizga mi sie 5 sprzegielko bmw e60 xd 2008 rok szukam dobrego fachowca od skrzyni automatycznych okolice RADOM WAWA z gory dziekuje pozdrawjam

  7. Moj trafic 2001 r ma oficjalnie 250k przejechane. Mialem klopoty czasami z wbiciem 1 i 2. Dzis wymienilem bloto z skrzyni i biegi wchodza bez problemow. Mialem okolo 2.2l z 2.7 zalecanych w skrzyni

  8. Panie Adamie może pan przeczyta moje pytanie.chodzi mimo BMW E60 czy w tych modelach automaty są godne polecenia? Nie chciałbym skrzyni na dwumasach czyli DSG i DCT a podobno dct występują w BMW.

  9. Witam, czy mieli Państwo przypadek z wyskakującym biegiem ( 6tką )? Samochód to Ford Focus mk3 1.6 tdci 105km 2013r.
    Bieg wyskakuje najczęściej jadąc pod górę, przy obciążeniu na autostradzie, chociaż teraz i nawet przy normalnej jeździe.
    Z góry dziękuję za każde sugestie.
    Pozdrawiam.

  10. Olej w skrzyniach wymieniać jak ktos jest pewny przebiegu i było to robione regularnie. Prosty trik zbadać jaki jest stan oleju w skrzyni kanał pojemniczek i ciutke zlać, opiłki muł grubo się zastanowić nad wymianą całego. Wymienić połowę wchodzi 8 wymienić 4

  11. Witam, z lektury internetu, wypowiedzi użytkowników i fachowców n/t automatycznych skrzyń biegów, wybrałem opinie : wymieniać. Z tej grupy wybrałem "szkołę" statycznej wymiany, jedną wymianą oleju. Mam Peugeota 508 RXH ze skrzynią Aisin AM6C, przebieg 112 000 km. Taka wymiana w serwisie skrzyń biegów kosztuje 800 zł. W zależności od potrzeby robią adaptację ( nie wiem od czego zależy czy ją robić czy nie). Zdecydowałem się na samodzielną wymianę, zdobywając przedtem wiedzę z internetu jak to robić. Olej dobrałem na podstawie Service Box Peugeota (PSA) do której każdy ma dostęp bezpłatny, zweryfikowałem swój wybór w hurtowni olejów. Olej do tego potrzebny kupiłem w tej hurtowni za 180 zł 4 litry. Taki sam olej kosztuje w innych sklepach i hurtowniach motoryzacyjnych ok 240 zł. Dokupiłem komplet uszczelek do korków olejowych w ASO Peugeot za ok 20zł, oraz brakujący mi do tej czynności klucz imbusowy za 23 zł. Klucz dynamometryczny maiłem. Przydaje się do właściwego przykręcenia korka spustowego i wlewu. Potrzebny do tego też jest lejek z końcówką 1/2" ( ja dobrałem jako adapter łączący wlew oleju z lejkiem zwykły wąż do podlewania 1/2 ". Pasuje idealnie. Mam kanał w garażu. Olej spuszczony ze skrzyni miał barwę brązową, nie czuć go było spalenizną. Na koreczku spustowym nie było żadnych opiłków i innych ciał obcych. Nie będę opisywał procedury wymiany, bo te czynności opisane są obszernie i pokazane w necie. Dla każdego, kto ma trochę benzyny we krwi, procedura jest prosta i mało czasochłonna. Wspomnę tylko, że wybrałem sposób zalania skrzyni, po uprzednim spuszczeniu oleju ( zeszło ok 3 litrów) zalewając ją prawie 4 litrami nowego oleju, przy zakręconych korkach spustowym i przelewu. Uruchomiłem silnik i przełączałem dwa razy lewarkiem biegów, każde położenie po 10 sekund. Przy pracującym silniku i położeniu skrzyni P, odkręciłem koreczek przelewowy, spuszczając nadmiar oleju. Skrzynia miała do tej chwili temperaturę ok 40 -50 stopni. Jazda próbna wykazała bardziej płynne, i mniej wyczuwalne przełączanie biegów. Nadmieniam, że do wymiany oleju nie występowały żadne niedomagania czy błędy w funkcjonowaniu tej skrzyni biegów. Być może moje odczucia co do sposobu pracy skrzyni przed i po wymianie są subiektywne, ale w efekcie skrzynia pracuje normalnie i mam świadomość że poprawiłem jej warunki pracy. Obawy o konieczność adaptacji jej pracy i ewentualne pogorszenie jakości pracy, okazały się bezpodstawne. Przy okazji : nie dotarłem w swoich przeszukiwaniach internetu, do żadnych informacji od producenta skrzyni biegów czy PSA, które dotyczyły by obsługi tej skrzyni. Nie ma żadnej karty produktu, instrukcji serwisowej sygnowanej jako oficjalne dane. Nie ma żadnej reguły co do skutków braku wymiany oleju ( znam użytkowników tej skrzyni biegów z przebiegiem pojazdu ok 300 000 km bez usterki i problemów z pracą). Moim prywatnym zdaniem, sprawa jest sztuczne rozdymana, podobnie jak z brakiem zaufania co do słuszności długości cyklu wymiany oleju w silniku co 30 000 km lub raz w roku. Odkąd zajmuję się motoryzacją, zawsze istniała grupa wyznawców teorii spiskowych. Gdy cykle wymiany olejów starej generacji pojazdów i olejów były zdecydowanie krótsze, spiskowcy wykazywali dowody że można je wydłużać. Przecież producentom olejów zależy na jak największej ich sprzedaży.
    Jako przykład możliwości i technicznych olejów i maszyn, niech posłużą wam pojazdy ciężarowe z cyklami wymiany co 90 -120 tys. kilometrów. Porównajcie obciążenia tych pojazdów z waszymi samochodami osobowymi. Pozdrawiam i życzę długiej eksploatacji Waszych automatów.

  12. wiesz co , dzieki za info alxe co mozesz wiedziec o samochodach skoro pracujesz w DACIA …to ja wolałbym taczkami jezdzic niz RUMUŃSKA DACIA

  13. W Fabii z 2002 roku w skrzyni biegów nie ma korka spustowego oleju, sam producent nie przewiduje wymiany. Sam po 17 latach i 300 tys. km z ciekawości postanowiłem sprawdzić stan i był ok, kolor ciemno bursztynowy, klarowny. Spuściłem olej przez czujnik biegu wstecznego i wlałem nowy, ale jakiejś dużej różnicy w działaniu skrzyni biegów nie odczułem, tyle, że dwa litry 75W90 kosztuje 41zł. 😀

  14. Fachowiec nie powinien używać pojęcia "rzadki olej', a raczej olej o niskiej lepkości. Wiem, że niektórzy tak mówią potocznie. 😀

  15. Mówią żeby nie wymieniać żebyście kupili nową część od nich. Ja tam wolę wymienić i cieszyć się z jazdy bo to się nic nie stanie jeżeli wymienicie i założycie nowe uszczelki.

  16. Ciekawy temat 🤔🧐👍. Kupiłem Passata B5 FL 2,0TDI z 2004r. silnik BGW, skrzynia biegów – manual, 100KW/136KM z oryginalnym przebiegiem 252 000km. Mam pytanie: czy olej należy wymienić w skrzyni biegów? Ile go się mieści? Jakiej firmy olej i parametrów zastosować? A może ktoś wie, gdzie w internecie mogę sprawdzić jaki olej mogę w tym aucie zastosować? Olej silnikowy to Castrol Edge 5W/40. Pozdrawiam 🙂

  17. Jeżeli brać pod uwagę przyczepę to co można powiedzieć o ciężarowych gdzie jedne regularnie wożą styropian a inne pustaki i to jeszcze w zależności czy z przyczepą czy bez.

  18. P.Adamie ! Wymienialem olej w silniku co 3000mil ,W skrzyni automatycznej po 60tysiacach .Mechanicy stwierdzilize jestem kretyn i wywalam pieniadze w błoto .MNam taka zasade …wymiana oleju w silniku co trzy tysiace mil a skrzyni co szescdziesiat .Prztestowałem to zaden mechanik ,ktory przedtem naprawial traktory URSUS W PGR bedzie mi tłumaczyl co mam robic .A jakie jest panskie zdanie ?.Pozdrawiam i wielokrotnie sugeruje sie panskimi radami .Andrzej (wlasciciel Chrysler Sebring2005 (automat ,benzyna ,cabrio).Komentarz ,komentarzem ale prosze o rade.

  19. Wymieniłem w mondeo mk4 2008 rok przy 224 tysiącach. Mechanik mówił, że dobrze zrobiłem bo było mniej niż powinno być o dziwo ? bo nie było wycieku.

  20. Nie rozumiem ludzi którzy twierdza ze się nie wymirnia oleju w skrzyni biegów.( bo np. Taskowkarz im powiedzial ze jego mercedes ma 700 tys i nigdy nie wymienia) ja mam golfika 4 z silnikiem 2.3 aqn i skrzynia fbk, olej zmieniany co 9-10 tys, tak jak wszystkie filtry, olej w skrzyni co 30-40 tys km. I biegi wchodzą beż żadnego szarpnięcia, żadnych problemów ani z silnikiem ani ze skrzynia biegów. Nalatane już 80 tys golfikiem

Comments are closed.

Related Post

MAN TGX Kompresor klimatyzacji padł po roku ! 65 stopni C ! Co miało taką temperaturę na awarii ???MAN TGX Kompresor klimatyzacji padł po roku ! 65 stopni C ! Co miało taką temperaturę na awarii ???

Mechanik z Dojazdem w Warszawie! Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych. Mobilny Mechanik +48 570 933 114 1. Mobilny Elektryk