Głowica, wałki rorządu, zawory, popychacze Budowa silnika Cz.2
Mechanik z Dojazdem Warszawa Naprawa Auta Warszawa Głowica, wałki rorządu, zawory, popychacze Budowa silnika Cz.2

Głowica, wałki rorządu, zawory, popychacze Budowa silnika Cz.2

Głowica, wałki rorządu, zawory, popychacze Budowa silnika Cz.2

Mechanik z Dojazdem w Warszawie!

Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.

Mobilny Mechanik +48 570 933 114

1. Mobilny Elektryk +48 512 149 689

2. Mobilny Elektryk +48 534 649 204

Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!

Lub wybierz opcje Mechanika z dojazdem w Warszawie

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.

Najtaniej w Warszawie!

Naprawa Quadów, Motocykli i Koparek oraz Skuterów Wodnych

Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:

Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, Warsztat Samochodowy Warszawa – Mechanik i Warsztat. Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa



Dziś omówimy sobie co to jest głowica, wałki rozrządu w głowicy lub kadłubie, popychacze hydrauliczne jak i mechaniczne, oraz poznamy symbole OHV i OHC.

——————————————————————————————-
WARSZTATY M4K GARAGE sprawdźcie co u nich:
https://www.m4kgarage.pl/
——————————————————————————————-
CHCESZ OTWORZYĆ Z NAMI WARSZTAT M4K GARAGE?
NAPISZ tutaj: franczyza@m4k.pl
—————————————————–
🛠M4K GARAGE – profil główny całej sieci
https://www.facebook.com/m4kwarsztat
https://www.instagram.com/m4kgarage/
🛠M4K GARAGE SZCZECIN – w przygotowaniu
https://www.facebook.com/m4kszczecin
https://www.instagram.com/m4kgarageszczecin/
🛠M4K GARAGE KIELCE
https://www.facebook.com/m4kkielce
https://www.instagram.com/m4kgaragekielce/
🛠 M4K GARAGE WROCŁAW
https://www.facebook.com/M4KGarageWroclaw
https://www.instagram.com/m4kgaragewroclaw/
🛠 M4K GARAGE KOŚCIERZYNA
https://www.facebook.com/m4kkoscierzyna
https://www.instagram.com/m4kgaragekoscierzyna/
🛠 M4K GARAGE SZEMUD
https://www.facebook.com/m4kszemud
https://www.instagram.com/m4kgarageszemud/

WSPÓŁPRACA
wspolpraca@m4k.pl
KONTAKT dla widzów
info@m4k.pl

INSTAGRAM WBIJAJCIE
———————————————————————————–
https://www.instagram.com/milosnicy4kolek/
————————————————————————————
Wbijajcie na naszego FB
———————————————————————————–
https://www.facebook.com/milosnicy4kolek/
———————————————————————————–

source

Mechanik z Dojazdem w Warszawie!

Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.

Mobilny Mechanik +48 570 933 114

1. Mobilny Elektryk +48 512 149 689

2. Mobilny Elektryk +48 534 649 204

Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!

Lub wybierz opcje Mechanika z dojazdem w Warszawie

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.

Najtaniej w Warszawie!

Naprawa Quadów, Motocykli i Koparek oraz Skuterów Wodnych

Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:

Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, Warsztat Samochodowy Warszawa – Mechanik i Warsztat. Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa

48 thoughts on “Głowica, wałki rorządu, zawory, popychacze Budowa silnika Cz.2”

  1. Mam pytanie jako że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o budowę silników. Czy silnik niewyposażony w hydrauliczna regulacje luzów można w nią doposażyć? Jest to wykonalne?

  2. Witam, mam pytanie czy wyremontował by Pan

    kapitalny remont silnika w Ford S-MAX 2.3 161KM benzyna. Głowica i pierścienie, uszczelniacze itp. Tel.737-404-289 Norbert.
    PS. Świetna robota z tym kanałem.

  3. Bardzo dobrze prosto tlumaczysz…brawo! Mam taka sutuacje jak stoje w korku 5-10 min i pozniej ruszam auto kopci na niebieskawo ale tylko przy ruszaniu, pozniej jak jade jest ok nie ważne czy 50 czy 150 km/h. Uszczelniacze zaworowe czy pirscienie tlokow??? Pozdr

  4. Kilka razy spotkałem się ze stwierdzeniem, że niektóre silniki są klejone i takich silników nie da się remontować. Niby ford miał robić takie silniki chociaż wcześniej słyszałem o japończykach. To jest prawda czy jakiś kolejny mit?

  5. Do tej pory byłem nemo jesli chodzi o podstawowe zagadnienia dotyczące działania poszczegolnych elementow w silniku. Najbardziej czekalem na moment kiedy poruszyles temat spotkania sie "gory z dolem". Mialem juz robioną głowice i wymieniane zawory ale nikt mi tego tak dobrze nie wytłumaczył jak Ty w tym filmie. Dzieki za otworzenie mi oczu na niektore sprawy. Pozdrawiam.

  6. Michu, co do hydraulicznych kompensatorów luzu zaworowego, to nadal w Japończykach próżno szukać hydrauliki, szczególnie w jednostkach ośmiozaworowych, do tego silnik 1.7 z Isuzu montowany w Oplach – dalej na podkładkach…

  7. Michu, pamiętaj, ze nawet największe telewizje zatrudniają "konsultantów technicznych" przed opublikowaniem swoich produkcji…

  8. Michu, od jakiegoś czasu oglądam filmy na yt z twoim udziałem i dobrze mówisz polać ci za to (zajmuję się regeneracją głowic (od kosiarek aż do ciężarówek) i odnośnie filmu mogę Cię nakierować iż:
    gniazda tzw. niewymienne występują w głowicach żeliwnych (jest to odlew głowicy) lecz jest możliwość wytoczenia materiału z głowicy pod nowe gniazdo zaworowe jeżeli przylgnia zaworowa jest za bardzo zaniżona i nie ma możliwości ustawienia luzu zaworowego (jeżeli jest ustawiany mechanicznie a nie hydraulicznie) wówczas po wytoczeniu otworu w głowicy wstawiamy nowe gniazdo i tutaj niespodzianka- gniazda są wykonane jedynie z żeliwa z odpowiednimi dodatkami minn manganu, chromu i innych metali niekoniecznie żelaznych. Owe gniazda muszą mieć odpowiednią twardość zależną od nacisku sprężyny (w niektórych głowicach np. do yariski bodaj d4d 1.4 oryginalnie gniazda są utwardzane jedynie powierzchniowo i tzw frezowanie gniazda ,,zbierze twardą powierzchniową warstwę i po montażu na silnik i przejechaniu pewnego dystansu luzy zaworowe skasują się do ZERA). Przy opisie zestawu docisku zaworu źle nałożyłeś ,,miseczkę zabezpieczającą sprężynę"
    W głowicach od 2.0tdi lepiej przyjrzeć się czy współosiowość trzonków zaworów względem popychaczy hydraulicznych umiejscowionych w dźwigienkach zgrywa się, Dlaczego? Dlatego ponieważ wyszła pewna felerna seria gdzie tylko połowa trzonka współpracowała z popychaczem.
    Odnośnie prawidłowości działania popychaczy hydr. mogę powiedzieć że trafnie dostrzegłeś zależność nagaru zgromadzonego w popychaczu (niektóre popychacze można rozebrać, wyczyścić i złożyć ponownie, np ople) ALE jeżeli popychacz po demontażu jest ,,miękki" oznacza to że możliwe jest że za niedługo skończy się jego żywotność (stukanie na zimnym silniku).
    Według mnie rewelacyjne, chociaż obsługowe jest mechaniczne regulowanie luzów zaw. W przypadku hydrauliki zebranie przylgni gniazda lub szlifowanie zaworu znacznie zwiększa kompensację ciśnienia oleju w popychaczu a w rezultacie niedomykanie się zaworów.
    Już w starszych cytrynach 9_r producent zabronił szlifowania/frezowania płaszczyzny głowicy, ale nie należy się do tego zrażać jeżeli ma się dobrego frezera który zbierze jedynie 0,15-0,20mm bo jednak grubsze uszczelki również występują.
    PORTING hehe (zrobiłem pracę inż. ze stanowiskiem) jeżeli chodzi o diesla jak najbardziej, benzyna z wielopkt a ouii ale NIE pośredni jednopunkt albo gaźnik bo po wypolerowaniu kanałów paliwo będzie się skraplało i na zimnym nie dojdziesz końca z nierówną pracą. W przypadkach gdzie nie następuje wtrysk paliwa bezpośrednio do komory spalania możesz jedynie powiększyć kanały dolotowe lecz nie poleruj ich. Wiadomo z wylotowymi możesz robić cuda. Niektórzy producenci stosują kąt przylgni zaworu dolotowego 30^o – lepsza charakterystyka przepływu.
    Powiem jeszcze że prowadnice zaworowe mogą być wykonane z żeliwa lub ze stopu mosiądzu/brązu?- te pierwsze są praktycznie nie do wyje_ ania.
    Jestem ciekaw jaki masz pogląd na stosowanie zimmeringów na walki rozrządu wykonane z teflonu jeżeli nie jest to nowy wałek. I na litość ludzie nie ładujcie tyle silikonu do uszczelnienia nadstawki, pokrywy i innych elementów gdzie jest możliwość przytkania kanałów olejowych.

  9. wszystkiego naj… w nowym roku !. Zaje….ty kanał panie Misiek :-). subik jest i łapka do kazdego odcinka tez leci.

  10. Świetny filmik. Akurat mam awarię silnika i będę przy nim grzebać. Mam też pytanie: czy Hondowski silnik D15b2 jest bezkolizyjny? Co forum to inne informacje.

  11. a jak sie ma rzecz z planowaniem glowicy zeliwnej czytalem ze tego sie nie robi nawet w ksiązce do obslugi mojego passata b3 przeczytalem ze nie planuje sie glowicy

  12. Szacun za robote zarówno przy tym odcinku jak i poprzedniej części. Na pewno było przy tym sporo pracy, ale wyszedł bardzo wartościowy materiał.
    Dzięki, pozdro!

  13. Nie rozumiem tak masowej krytyki. Takie programy mają za zadanie pogłębić wiedzę dla zainteresowanych tematyką motoryzacji mechaników i pasjonatów. Bardzo profesjonalna wiedzą to zapewne na Politechnice i to chyba nie w Polsce a może w Korei lub Japonii

  14. w koncu ktos byl w stanie w pelni wyjasnic budowe i dzialanie silnika zebym to w pelni zrozumial. jeden z bardziej wartosciowych i merytorycznych filmikow na polskim yt. a co do dosrywania sie do jakichs stopow itd. to taki laik jak ja predzej zapamieta ze cos jest zrobione glownie z aluminium czy brazu, niz stopow dwusiarczanu kutasu z molibdenem i aluminium… malutcy posilkuja sie krytyka (a dla nich mam wykopowy tekst 'usun konto!'). dzieki Michu, szacun i like, oraz pelne wsparcie

  15. Jestem posiadaczem BMW e34 z silnikiem 2.5 24v ,,,i czesto po odpaleniu slysze cykanie w glowicy oczywiscie w porze zimowej ,,wystarczy zgasic silnik I odpalic ponownie a problem znika I mam pytanie w czym jest problem ,,,mam ten samochod juz 11 lat i to dzieje sie od wielu lat ,,,,kiedy jest cieplo tego problemu niema oczywiscie ,,,jezdze na polsyntetyku ,,,moze bedziesz w stanie mi cos dopowiedziec ,,,jak wiadomo zawory sa regulowane hydraulicznie czyli nie powinno cos takiego sie dziac a jednak sie dzieje ,,,,

  16. Jestem posiadaczem BMW e34 z silnikiem 2.5 24v ,,,i czesto po odpaleniu slysze cykanie w glowicy oczywiscie w porze zimowej ,,wystarczy zgasic silnik I odpalic ponownie a problem znika I mam pytanie w czym jest problem ,,,mam ten samochod juz 11 lat i to dzieje sie od wielu lat ,,,,kiedy jest cieplo tego problemu niema oczywiscie ,,,jezdze na polsyntetyku ,,,moze bedziesz w stanie mi cos dopowiedziec ,,,jak wiadomo zawory sa regulowane hydraulicznie czyli nie powinno cos takiego sie dziac a jednak sie dzieje ,,,,

  17. Ktoś mi podpowie jakie mogą być objawy złej synchronizacji wałków rozrządu ? mam 2,97 na +
    Pacjent 2.0 TDI BMN i czy trzeba cały rozrząd rozbierać od nowa ?

  18. Jak widzę ilu wiejskich mechaników napina się, bo zamiast powiedzieć dokładnie użył skrótu myślowego, a oni "pszeciesz najmondżejsi" – każdy z nich…! Ach, pachnie słomą 🙂
    Autorze nie denerwuj się, kretynów jest pełno i wystarczy ignorować : D (Serio, nie jesteś sam z problemem)

  19. Fajnie byłoby zrobić odcinek o "anglikach" jak wygląda "przekładka, ile
    kosztuje, aspekty prawne z tym związane, ubezpieczenia itp itd. 🙂

Comments are closed.

Related Post