Czym grozi jazda na ZBYT NISKICH obrotach?
Mechanik z Dojazdem Warszawa Naprawa Auta Warszawa Czym grozi jazda na ZBYT NISKICH obrotach?

Czym grozi jazda na ZBYT NISKICH obrotach?

50 komentarzy 12:01 pm
Czym grozi jazda na ZBYT NISKICH obrotach?

Mechanik z Dojazdem w Warszawie!

Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.

Mobilny Mechanik +48 570 933 114

1. Mobilny Elektryk +48 512 149 689

2. Mobilny Elektryk +48 534 649 204

Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!

Lub wybierz opcje Mechanika z dojazdem w Warszawie

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.

Najtaniej w Warszawie!

Naprawa Quadów, Motocykli i Koparek oraz Skuterów Wodnych

Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:

Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, Warsztat Samochodowy Warszawa – Mechanik i Warsztat. Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa



Część z nas nie zdaje sobie sprawy czym grozi jazda na zbyt niskich obrotach w naszym samochodzie, temat który powinien być poruszony już dawno na kanale a podnoszono go nie raz w internecie, mam nadzieje ,że dobrze zobrazowałem Wam i pomogłem by lepiej eksploatować wasze pojazdy w życiu codziennym.
Podobało się to kciuk w górę i udostepniamy.

– ŚWIĄTECZNA WALIZKA NARZĘDZI BY M4K GARAGE z Autografem i wieloma dodatkami
—————————————————————————————
https://na.allegro.pl/PROMO_M4K_walizkablackfriday
—————————————————————————————

Link do mojej 2 książki 🙂 czyli kolejny pomysł na prezent świąteczny
—————————————————————————————
https://na.allegro.pl/PROMO_M4K_ksiazka_2
—————————————————————————————

STREFA OKAZJI I PROMOCJI Allegro dla widzów m4k a w niej dziś 3 pozycje których cena spada po 12:20 czyli 1 klucz pneumatyczny udarowy 1/2 a pozycja 2 to samochodwy podnośnik trapezowy czyli niezbędne wyposażenie naszego auta

——————————————————————————
https://na.allegro.pl/PROMO_M4K
——————————————————————————

szukasz tanio ubezpieczenia? Koniecznie zajrzyj na Mubi.pl
specjalnie dla widzów M4K przygotowano ofertę za zakup dowolnego OC wraca na twoje konto 150zł
——————————————————————————————
https://mubi.pl/milosnicy4kolek/
———————————————————————————
W RAZIE PYTAŃ ADRES EMAIL
—————————————————-
m4k@mubi.pl
—————————————————-

Koniecznie zajrzyjcie do ekipy z Mtuning tam znajdziecie wszystkie graty i części do waszych projektów i nie tylko
———————————————————————————–
https://www.facebook.com/MTuningPerformance/
———————————————————————————–

meble warsztatowe których się nie powstydzimy 🙂
——————————————
http://fastservice.pl
——————————————

JUŻ JEST NOWY WARSZTAT M4K GARAGE WROCŁAW koniecznie zajrzyjcie
———————————————————————————
https://www.facebook.com/M4KGarageWroclaw/

———————————————————————————

WSPÓŁPRACA
info@milosnicy4kolek.pl

source

Mechanik z Dojazdem w Warszawie!

Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.

Mobilny Mechanik +48 570 933 114

1. Mobilny Elektryk +48 512 149 689

2. Mobilny Elektryk +48 534 649 204

Mobilny Mechanik dojazd do 30 min!

Lub wybierz opcje Mechanika z dojazdem w Warszawie

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników samochodowych.

Najtaniej w Warszawie!

Naprawa Quadów, Motocykli i Koparek oraz Skuterów Wodnych

Najtaniej w Warszawie! Zobacz nasze inne Usługi:

Naprawa Quadów, Naprawa Motocykli, Naprawa Jachtów, Naprawa Koparek, Mobilny Mechanik, Mechanik z Dojazdem, Regeneracji Baterii Hybrydowej, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Usuwanie AdBlue, Serwis Motocyklowy Warszawa, Warsztat Samochodowy Warszawa – Mechanik i Warsztat. Bardzo skuteczne i polecane dokładne Sprawdzanie auta przed kupnem Warszawa, Sprawdzanie samochodu przed kupnem Warszawa

50 thoughts on “Czym grozi jazda na ZBYT NISKICH obrotach?”

  1. Spodziewałem się też czegoś o pompie olejowej i smarowaniu na niskich obrotach, tudzież związanych z tym regulacji luzów na zaworach ale ja nie jestem ekspertem.

  2. Co ciekawe, ja w swoim aucie jak przycisnę przez jakiś czas, to później na niskich obrotach wpada w wibracje. Ale jeśli odpiąć akumulator i zresetować tym samym ustawienia komputera, a potem prawilnie przejechać 1-5 bieg, a potem z redukcją od 5go do 1go, to auto zapamiętuje nowe dane i nowy tryb jazdy. Nie wiem jak powszechna to wiedza, w niezbyt sponiewieranych autach to się sprawdza. Mój dziś ma chyba lekko nadwerężone panewki bo to już nic nie daje i wibruje. Pozdro

  3. Obejrzyjcie ten film jeszcze raz i rozwiążcie to zadanie:
    Auto o wadze 800kg ciągnie przyczepę o wadze 2 ton po drodze której kąt nachylenia wynosi 45° pytanie brzmi jakim cudem moje włosy są tak lśniące i mię(t)kkie?😉

  4. Dobry odcinek👍dzięki👏czy dobrze zrozumiałem, że:
    1. Żeby przyspieszyć mam zredukować do takiego biegu by obroty wzrosły do 3,5 tys i dopiero wtedy dodać gazu? To samochód, jak dla mnie, będzie wył. Czy to jest standard? Bo nie za bardzo lubię gdy wyje.
    2. Biegi zmieniać podczas przyspieszenia dopiero przy ok. 5 tys. obrotów? O ile nie doszedłem do oczekiwanej prędkości.

  5. Chyba to zaczynam rozumieć: Moc = Moment * Prędkość, a jadąc pod górkę potrzebujemy jakiejś określonej (załóżmy, że stałej) mocy.
    Można więc na nią wjechać na piątce (Duży moment na wale, mała prędkość silnika) lub na czwórce (Mały moment, duża prędkość).
    Duży moment na wale powoduje, że elementy cierne na które działa ta siła (moment) szybciej się wycierają, więc lepiej wrzucić czwórkę, jechać na szybszych obrotach i obciążać silnik mniejszym momentem. Fajny materiał, choć myślę że zrobiłeś go zbyt spontanicznie.
    A wie ktoś może jakie elementy szybciej się zużywają na wysokich obrotach? Zakładam, że nie wszystkie, bo skoro pompa oleju jest sprzężona z wałem, to ciśnienie oleju wzrasta wraz z prędkością silnika i smarowanie jest lepsze na większych obrotach.

  6. Super kanał. W obrazowy prosty sposób wyjaśniasz zjawiska zachodzące w mechannice samochodu. Jestem tylko kierowcą i laikiem co chodzi o mechannikę ale takie filmy są potrzebne by edukować użytkowników pojazdów. Daję lajka i subik. Pozdrawiam!

  7. To tak jak w kolarstwie. Jak się jeździ na wysokich przełożeniach to kolana wysiadają. Ja założyłem sobie licznik kadencji i piłuję 90+ obr/ min i lepsze mam wyniki i kolana spoko

  8. 8:02 też jak rok temu prawko robiłem i jeździłem puntem z L-ką na dachu to przyspieszyłem do 48kmh na 4 jak puściłem gaz to pokazywało żeby 5 wrzucić. dobrze że wcześniej słyszałem coś podobnego o eko niańkach to na to odpowiadałem "silnik jak z tira wyrwany, jak chcesz 5 to czekaj aż z tego olsztyna wyjedziemy to dopiero wtedy można już 60 dymać" 😂

  9. Mowa o przyspieszaniu na zbyt niskich obrotach, czy o jeździe na takich? Bo treść odcinka o jednym, a tytuł o drugim. A co z utrzymywaniem prędkości na np. 1500 rpm, kiedy trzyma się nogę na gazie lekko?
    Druga sprawa – ekonomia przyspieszania na wysokich i niskich obrotach. Albo przyspieszasz ostro, więc w krótkim czasie palisz dużo (np. 50 przez 5s), albo przyspieszasz powoli, więc długo palisz mało (10 przez 25s). Przecież jeśli wcisnę gaz do końca na piątce, to i tak komputer poda do silnika tylko tyle paliwa, ile silnik zdoła spalić. Łatwo to zweryfikować monitorując chwiliowe spalanie. Ilość energii potrzebnej do rozpędzenia samochodu (pomijając straty związane z tarciem) do zadanej prędkości jest identyczna, niezależnie od sposobu rozpędzania go.

    A za obroty na osi Y zamiast X wykresu przebiegu mocy/momentu obrotowego powinieneś dostać pstryczka w ucho.

  10. tymczasem egzaminator WORD: jedzie pan 50 km/h przy 1600 obr/min na 3 biegu, czy 4 bieg nie istnieje? zaliczam to panu jako błąd "nie ekologiczna jazda"

  11. 5:56 Panewki cierpią owszem ale z powodu popędu korobowodow który jest duży na tych obrotach, przy 3k obrotow gdzie jest juz dostępne te 300 nm na panewki działa wtedy siła mniejsza niż niż przy 1.5 mimo, że mamy 2x wiekszy nacisk , właśnie z powodu popędu, więc nie chodzi o moment obrotowy a o prędkość obrotową i zjawisko popędu

  12. A słuchaj, mam pytanie mam wrażenie że mój van pali strasznie dużo rozpędzając się do tej miejskiej 50km spalanie rzędu 18 litrów. To normalne czy coś robię nie tak ??

  13. Eco dieslowcom, pomyliła się jazda z autem napędzanym benzyną i prądem – w tym drugim ( o ile ma e-cvt, a nie CVT jak np gówniany ford) można rozpędzać się w mocnym trybie Eco ( Toyota ma taką śmieszną wskazówkę – Eco i tzw power, gdzie power to po prostu tryb " silnik wyje"). Silnik w toyce wytrzyma każdego głąba ( o ile wymienia olej), skrzynia przeżyje setki tysiące km bez wymiany oleju, a baterie ( o ile to jest dziecko kurwy i szatana Prius ) mogą się śmiać z tych cudownych w124, których na ulicach już nie ma, bo zjadła je ruda szmata.

  14. Jak się telepie i nie chce jechać , to najlepiej zwolnić ręczny ,pójdzie lżej 😀 . Korzystanie z całego zakresu obrotomierza jest przydatne dla mobilków. Nie widzą a już słyszą ze ktoś jedzie

  15. Samochód ma kłopoty z odpalaniem w gorące dni, jak już odpali na luzie po wciśnięciu gazu do dechy obroty dochodzą do max 4000?! Czy ktoś może z tym pomóc?! Czy jedno ma związek z drugim? Z góry dziękuję.

  16. Ten tzw. "piąty" czy "szósty" bieg to najzwyczajniej "nadbieg" powstały by oszczędzać paliwo na trasie. Podejrzewam że ktoś mądrzejszy wytłumaczy stosunek przełożeń na poszczególnych biegach i wyjdzie, że biegi "mocowe" to pierwsze 4 a pozostałe to biegi "prędkościowe"

  17. To w sumie czysta fizyka. Jak się wdepnie, to na niskich obrotach wtrysk wpompuje za dużo paliwa w stosunku do powietrza nad tłokiem, które turbina jest w stanie wpompować (stąd niespalone paliwo w postaci sadzy). Stąd mam wrażenie, że przy silniku z turbiną najlepiej jest stosunkowo wolno przyspieszać, gaz delikatnie wciskać aż cały moment będzie dostępny, a turbinka zacznie kompresować powietrze (powiedzmy ok. 2000 obr.) i dopiero wtedy mocniej (może i do 2/3) docisnąć. Czy się mylę? Z kompresorem chyba jednak jest trochę łatwiej, bo on szybciej zaczyna pompować powietrze. Druga rzecz – chyba się nie mylę – to kwestia taka, że na wolnych obrotach uderzenie w tłok jest duże i (co ważniejsze) długo trwa ze względu na powolną wędrówkę tłoka do dołu – wtedy olej ma czas się usunąć z panewki i pozwolić się przytulić elementom metalowym, podczas gdy przy wysokich obrotach wdepnięcie gazu, a więc wpompowanie dużej ilości paliwa i dużej ilości powietrza (bo turbina rozpędzona) spowoduje walnięcie w tłok z większą siłą, będzie więcej powietrza, więcej paliwa, które się całkowicie spali, a więc ciśnienie nad tłokiem będzie dużo większe niż przy mniejszych obrotach gdy tylko część paliwa się dobrze spali, jednakże w przypadku wysokich obrotów tłok szybciej powędruje w dół i siła spalin na tłok działa dużo krócej, a więc spod panewki olej smarujący nie zdąży się "wycisnąć". Czyż nie?

  18. Racja
    Kupiłem niedawno Gyundai Tucson 2.0 CRDI, a przesiadłem się z benzyniaka.
    Myślałem na początku, że jak diesel to trzeba nisko na obrotach siedzieć😂
    80km/h i 6 bieg😂 spalanie 8.0l
    Jednak z nudy zacząłem jeździć trochę dynamiczniej i z 1500obr trzymać na około 2500obr.
    Spalanie już spadło na 7.5l 😃, a zobaczymy jak będzie dalej…
    Michu dobra robota💪🏼

Comments are closed.

Related Post